Vingklippt GRÅSPARV!

Skulle kunna blogga om Anna Odell, men finner mina tankar alltid i återvändsgränder. Döm henne till samhällstjänst, nej - vänta till konstfack kommer med FÖRKLARINGEN. Förstå eller fördöma, söker mellanting, den där grånyansen de säger att vår generation saknar.


Skulle kunna blogga om Berny Pålsson. Om hur hon stulit texter från mig och andra, om hur hon fabulerar och kallar lögnerna för att vara självbiografiska. Om hur Berny exploaterar sitt missbruk, klagandes på den "grå massan" och kräver hjälp att bli frisk från det som hon anser

"glittra".

Skulle kunna fortsätta min litania om hur Berny kallar skärsår vackra, när de i sanningens namn är snuskiga. Blodet glittrar inte, det är snorgult och fyllt av var. Det luktar järn och hudkanterna stelnar, blir hårt som gammal kartong.

Om hur man aldrig sett sig som en ängel för att man varit disjävlafunktionell utan snarare betraktat sig som en gråsparv. Det kan ju min roman heta, Vingklippt jävla Gråsparv.


Skulle kunna blogga om det hemska och tabubelagda att faktiskt slås av tanken att "varför fick inte jag cancer istället för XXX".


Skulle kunna blogga om ... skulle kunna? Det har jag ju precis gjort. På mitt sätt.


Kommentarer
Postat av: Krista

Intressant inlägg!

Ska följa din blogg, kan du uppdatera lite oftare?

2009-02-09 @ 23:27:17
Postat av: wera

Jag skulle vilja veta vilka texter B har stulit från dig! Några specifika meningar eller så.

Kram

2009-02-10 @ 07:26:00
Postat av: magda

VA? har hon snott texter av dig!! ahr ju läst hennes bok å tyckte om hur den skiljdrade den usla vården men allt känns som en lögn!!



vännen jag tro rmånga vill fira med dig! mamma tackar och hälsar tillbaka:) det är klart hon minns dig.



jag skiter i vilket det var.. mår man rba av att reta folk som avrit sjukasådär så är man ju inte helt frisk själv..

kram <3

2009-02-10 @ 18:24:09
Postat av: Mia

Berny Pålsson är inte speciellt frisk verkar det som men jag tycker definitivt att du skall säga till Bokförlaget att texterna är din och inte hennes så kanske de kollar upp äktheten i det hon säger nästa gång..förhoppningsvis.



Kram

2009-02-13 @ 17:57:10
Postat av: Eilert

Du skriver väldigt bra!!

2009-02-19 @ 12:11:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0